گام هاي اساسي در طراحي سايت

۳۹۶ بازديد ۰ نظر


در دنياي امروز داشتن يك وب سايت امريست لازم و ضروري . بسياري از افراد ، سازمانها ، شركتها در داخل كشور ضرورت داشتن يك وب سايت را درك كرده اند اما آيا روشهاي استفاده از يك وب سايت را مي دانند و يا اينكه وب سايتهاي آنها جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟ طراحي و در واقع ساخت و ايجاد يك وب سايت مراحل بسياري را شامل مي شود كه هر يك از اين مراحل به صورت موازي از اهميت ويزه اي برخوردارند. به بيان ساده تر مراحل ايجاد و طراحي يك وب سايت به صورت حلقه هاي زنجير به يكديگر متصلند و ضعف و يا نبود يك حلقه مي تواند بر روي كيفيت يك وب سايت تاثير بسياري داشته باشد . كليه مراحل ساخت يك طراحي سايت در تهران بايد به صورت برنامه ريزي شده ، هدفمند و گام به گام پيش رود تا در نهايت به نتيجه اي مطلوب برسد. شايد خواندن مطالب زير با توجه به ترتيب آنها بتواند در تعيين برنامه و هدف شما در ساخت يك وب سايت تاثير گذار باشد.گام اول :اهداف و استراتژي وب سايتابتدايي ترين گام در طراحي يك وب سايت بررسي و تعيين اهداف ، سياست و استراتژي وب سايت شما در نحوه معرفي و ارائه خدمات ، نوع و نياز مخاطبان ، امتيازات رقابتي ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … مي باشد. بررسي و مطالعه دقيق در اين مرحله مي تواند در بازدهي و بهره وري وب سايت و تبليغات شما بسيار تعيين كننده باشد . براي تعيين اهداف و استراتژي وب سايت تان موارد زير را مدنظر قرار دهيد :هدف شما از داشتن وب سايتنوع مخاطبان شمانوع خدمات شماتحليل خواسته هاي مخاطبان شمافضاي رقابتي و ويژگيهاي رقابتي شماگام دوم : محتوااين نكته را در نظر داشته باشيد كه محتوا و مطالب درون وب سايت شما مهمترين قسمت وب سايت شما را تشكيل ميدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سايت شما بايد گوياي نوع فعاليت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمي ، ساده ، گويا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعاليت و محصولات و يا خدمات شما مي تواند تمامي نيازهاي مخاطبان رابر طرف نمايد و انها را در استفاده از خدمات و يا محصولات شما متقاعد كند.گام سوم : طبقه بندي اطلاعات ، چينش ، نوع نگارش و دسترسي وب سايتپس از مرحله انتخاب و تعيين اهداف ، استراتژي و سياست وب سايت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولويت دوم قرار دارد.تصور كنيد كه شما ارائه دهنده خدمات خاصي هستيد و يا شايد مخاطبان شما آشنايي كامل با خدمات و يا محصولات شما ندارند؟ در اين حالت وظيفه شما ارائه توضيحات لازم و كافي و همچنين برطرف كردن ابهامات و سوالات احتمالي و متداول است. دو حالت براي ايجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.وجود نداشتن و يا مبهم بودن اطلاعات.در دسترس نبودن و عدم هدايت صحيح مخاطب براي كسب اطلاعات.اين نكته بسيار مهم است كه بدانيد اگر مخاطب ابهام و يا سوال بدون جوابي در مورد خدمات و يا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع ديگري براي پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام مي گردد و اين يعني از دست دادن مخاطب.گام چهارم : گرافيك وب سايتيكي از مهمترين و كليدي ترين نكات در يك وب سايت گرافيك وب سايت است.با توجه به فضاي رقابتي و شلوغ دنياي وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائي قرار دارد. تصور كنيد كه قصد ديدن يك وب سايت را داريد كه از نظر زمان Load شدن و يا بالا آمدن بسيار كند و از نظر نماي ظاهري نكته اي براي جلب توجه شما ندارد هر چند كه شايد مطالب بسيار مفيد و يا خدمات بسيار خوبي ارائه دهد.در اكثر موارد شما اين وب سايت را خواهيد بست و به سراغ وب سايت ديگري خواهيد رفت. با توجه به مطالعات و تجربيات ما در زمينه طراحي و توسعه وب ، بر اين اعتقاديم كه رعايت اصل ” خلاقيت همراه با سادگي ” مي تواند فضايي بسيار زيبا و كارآمد در وب سايت شما ايجاد كند.در اين راه انتخاب رنگها و طرح هاي مناسب با فضاي كاري شما بسيار تعيين كننده است. ذكر اين نكته بسيار مهم است كه گرافيك وب شاخه اي جدا از گرافيك چاپ است و طراحي سايت شركتي در وب اصول و استانداردهاي مختص به خود دارد.گام پنجم : رعايت استانداردها در طراحياستانداردها كمك مي كنند تا مطمئن شويم كه تمام افراد به اطلاعاتي كه ما تامين ميكنيم دسترسي دارند و همواره توسعه وب را سريعتر و لذت بخشترمي كند. استانداردها كمك مي كنند كه وب سايت شما در تمامي مرورگرها به صورت يكسان نمايش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گيرد ، توسط موتورهاي جستجو دقيقتر و سريعتر رتبه بندي و تحليل شوند و ….گام ششم : مديريت وب سايتامروزه وب سايتهاي دايناميك و پويا سهم عمده اي از دنياي وب را تشكيل ميدهند. اين وب سايتها با استفاده از زبانهاي برنامه نويسي و بانكهاي اطلاعاتي به وجود مي آيند و حركت مي كنند. با توجه به گستردگي زبانهاي برنامه نويسي تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقيت در استفاده از زبانها و بانكهاي اطلاعات نقش تعيين كننده اي در بازدهي و بهره وري وب سايت شما دارد .در وب سايتهاي دايناميك بخشي با عنوان مديريت وب سايت ، براي مديريت ( بروزرساني ، ويرايش و … ) اجزاء و مطالب وب سايت در اختيار شما قرار ميگيرد. سادگي در نحوه استفاده ، امكانات و امنيت از نكات مهم در مديريت وب سايت هستند. اين بخش توسط مخاطبان عادي وب سايت شما غير قابل رويت مي باشد و در عين حال قسمت اصلي تشكيل دهنده وب سايت هاي دايناميك است.وب سايت هاي دايناميك و استاتيكمي توان وب سايت ها را با توجه به نحوه در دسترس قرار دادن اطلاعات ، مديريت و يا ويرايش اطلاعات به دو گروه استاتيك و دايناميك تقسيم بندي نمود. در تصور عاميانه ” دايناميك ” به وب سايتهايي گفته مي شود كه داراي تصاوير و يا اجزاء متحرك هستند و وب سايت هاي “استاتيك” داراي فضايي غير متحرك !؟ بر خلاف تصور عاميانه ، تفاوت وب سايتهاي دايناميك و استاتيك در توانايي و يا عدم توانايي در مديريت ، ويرايش و بروز رساني محتويات وب سايت خلاصه ميشود. به اين معني كه در وب سايتهاي استاتيك مطالب و محتويات غير قابل ويرايش و تغيير هستند و در وب سايتهاي دايناميك قابليت مديريت مطالب ، محتويات و اجزاء ، به صورت OnLINE وجود دارد.گام هفتم : بهينه سازي براي موتورهاي جستجوبراي كسب رتبه بهتر و كسب مخاطبان بيشتر به صورت هدفمند ( كسب مخاطباني كه واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهاي جستجو ، بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو امري لازم و ضروريست ، بهينه سازي وب سايت يك شاخه جدا از طراحي وب سايت نيست و طراحان وب بايد راههاي بهينه سازي وب سايتها را براي موتورهاي جستجو به خوبي بدانند و در طول طراحي و كد نويسي يك وب سايت رعايت كنند. بوسيله بهينه سازي وب سايت موتورهاي جستجو ،راحتتر ، سريعتر و دقيقتر وب سايت ما را بررسي مي كنند .براي بهينه سازي وب سايت ها براي موتورهاي جستجو كه امروزه شاخه اي از فعاليتهاي تحت وب است و به صورت آكادميك در دانشگاه هاي معتبر دنيا آموزش داده مي شود روشهاي متفاوتي وجود دارد.گاهي عدم آگاهي و يا استفاده نا مناسب از اين تكنيكها باعث نتايج معكوس مي شود.به اين معنا كه موتورهاي جستجو وب سايت شما را تحريم مي كنند. بنابراين انتخاب روش صحيح و استاندارد بسيار مهم است. اين نكته بسيار مهم است كه بخش عمده اي از بازديد كنندگان شما به دليل مطالب مفيد ، طراحي مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سايت شما مي آيند و تمامي موارد در مورد يك وب سايت به صورت زنجيره اي به يكديگر پيوسته اند و شايد ضعف يكي از حلقه هاي اين زنجير باعث عدم بهره وري وب سايت شما باشد. اينكه تكنيكهاي بهينه سازي به چه روش و ترتيبي اعمال شود ، در جايگيري و رتبه بندي شما در موتورهاي جستجو بسيار تايين كننده است. پروسه منطقي و استاندارد زير مي تواند بسيار مفيد باشد :استاندارد سازي كدهاي HTML ، CSS و .. در وب سايت شماايجاد ساختار مناسب در وب سايت براي سهولت دسترسي موتورهاي جستجو به وب سايت شمابررسي رقباي شمابررسي كلمات كليدي مرتبط با محتواي وب سايت شمابهينه سازي متون وب سايت شماايجاد لينكهاي مناسب و مرتبط با وب سايت شما براي افزايش PageRank و رتبه در موتورهاي جستجوتبليغات هدفمند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.