آيا محتواي تكراري مضرر است؟

۳۹۸ بازديد ۰ نظر

SEO يا بهينه سازي موتورهاي جستجو ، يكي از جنبه هاي اغلب درحال تغيير و درك نشده در طراحي سايت سركتي است. در توضيح  سرعت تغيير در رتبه بندي موتورهاي جستجو و اينكه چه چيزي در بالا بردن اين رتبه موثر است و چه چيزي مضر، اطلاعات گيج كننده و بعضا نادرستي وجود دارد. يكي از اين موضوعات مبهم ، محتواي تكراري در سئو است.  گوگل در يك ويدئو تلاش كرده است يكي از دلايل پيچيدگي محتواي تكراري را توضيح دهد. در اين ويدئو شخصي، توضيح مي دهد كه محتواي تكراري چيست و گوگل با آن چه برخوردي دارد ؛ اما بخش مبهم آن چيزي است كه در ابتداي فيلم بيان مي شود:" اولين و مهمترين چيزي كه مي خواهم روشن كنم اين افسانه است كه  آنچه 'محتواي تكراري' ناميده مي شود، مجازات در پي دارد . مردم نگران هستند كه گوگل به علت وجود محتواي تكراري، وب سايت آنها را جريمه كند ... تحقيقات مستند ما تصديق مي كند كه جريمه اي در كار نيست"در وبلاگ اصلي او ، در توضيح اين بخش از ويدئو قيد كرده اند: "چيزي به نام مجازات محتواي تكراري وجود ندارد"اين اظهارات باعث شده است كه بسياري از توليدكنندگان محتوا   ، ايجاد محتواي تكراري را جدي نگيرند كه اين درست نيست ! ممكن است كه "جريمه محتواي تكراري" وجود نداشته باشد اما همچنان محتواي تكراري براي رتبه بندي وب سايت مضر است. در اينجا نگاهي خواهيم داشت به علت وجود محتواي تكراري ، آسيب هاي آن و آنچه در برابر آن مي توان انجام داد. محتواي تكراري چيست؟
در ابتدا بياييد منظورمان از "محتواي تكراري" را روشن كنيم. در يك تعريف ساده ، محتواي تكراري به اين معناست كه محتواي وب سايت شما، منحصر به فرد نيست. ممكن است محتوايي باشد كه در بخش ديگري از وب سايت خودتان از آن استفاده كرده ايد،  ممكن است محتوايي باشد كه شما از وب سايت ديگري گرفته و در سايت خود منتشر كرده ايد و يا برعكس ، سايت ديگري محتواي سايت شما را منتشر كرده است! چه زماني محتواي تكراري مخرب است؟ 
يكي از ساده ترين راه هاي تشخيص اين كه آيا محتواي تكراري به سايت شما صدمه ميزند يا خير، اين است كه از خود بپرسيد چرا اين محتوا را كپي مي كنيد؟ اگر دليل شما نياز هاي شخصي است و نفعي براي بازديدكنندگان طراحي سايت شركتي ندارد ( به عنوان مثال نياز به ديده شدن بيشتر ، نياز به بالابردن سايت در موتورهاي جستجو و يا دستكاري نتايج جستجو)، نبايد اين كار را انجام دهيد.گوگل در مقاله خود درباره "محتواي تكراري" به طور مشخص مي گويد: 
"وجود محتواي تكراري در يك سايت، زمينه اي براي اقدام عليه آن سايت نيست مگر اينكه تشخيص داده شود هدف از اين تكرار، فريب و دستكاري نتايج موتور جستجو است" گر گوگل احساس كند كه شما تلاش مي كنيد نتايج جستجو را دستكاري كنيد، عليه سايت شما اقدام مي كند و تا حذف كامل وب سايت شما از نتايج جستجو پيش مي رود. اين عمل اغلب به نام " ليست سياه " شناخته مي شود و مي تواند تمام اقداماتي را كه جهت بهينه سازي موتورهاي جستجو در سايت انجام داده ايد ، خنثي كند. محتواي تكراري اساسا به عنوان اسپم (هرزنامه ) در نظر گرفته مي شود و اين اسپم ها دليلي براي حذف وب سايت شما هستند . حتي اگر قصدي براي دستكاري نتايج جستجو  نداشته باشيد ، باز هم محتواي تكراري مي تواند مضر باشد و باعث كاهش كارآيي وب سايت شما شود . ارائه دهندگان موتورهاي جستجو  مي خواهند به  كاربران خود دسته بندي هاي متنوعي از نتايج را ارائه دهند ، نه ده يا صد صفحه با محتواي دقيقا يكسان! براي مقابله با اين مسئله ، بسياري از موتورهاي جستجو چيزي شبيه به متن زير در نتايج جستجو مي نويسند: "به منظور نشان دادن نتايج مناسب، نتايجي كه بسيار شبيه هم هستند حذف شده اند" اين نتايج اضافي به صورت يك پيوند فرعي نشان داده مي شوند  كه تعداد كمي از كاربران، روي آن كليك مي كنند. اين مسئله به اين معنا است كه  محتواي شما از بينندگان پنهان مي شود و امتيازي كه اميدوار بوديد با اين روش به دست آوريد، از بين مي رود.اگر يك مقاله بنويسد و آن را در يك طراحي سايت شركتي قرار دهيد و سپس ماه بعد تصميم بگيريد كه آن را در يك سايت ديگر قرار دهيد ، سايت دوم ممكن است در جستجو به عنوان نتيجه فرعي نشان داده شود. در يك توضيح دقيق تر، اين مجازات  نيست بلكه تنها قدرداني گوگل از سايتي است كه براي اولين بار يك مقاله يا محتوا را منتشر مي كند، گوگل اين سايت را به عنوان مالك محتوا در نظر مي گيرد. اگر كسي جستجويي انجام ميدهد، تمايل يا نيازي ندارد كه يك مطلب را دوبار بخواند.  فرستادن او به سايت اصلي كافي است و به اين صورت سايت هاي ديگر ، پنهان مي شوند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.