طراحي سايت شركتي و كاربر پسند بودن سايت

۲۹۴ بازديد ۰ نظر

اگر منطقه اي وجود دارد كه طراحان وب آن ، از لحاظ ايجاد يك وب طراحي سايت شركتي افت مي كند، دليل آن اين است كه آنها كاربر نهايي يا بازديد كنندگان را فراموش مي كنند. اين واقعا تقصير آنها نيست، زيرا همه چيزهايي كه براي طراحي به آنها آموزش داده شد و در طول آن حرفه آموخته اند، در مورد ايجاد سايتهايي است كه برش بيشتري دارند و در مقابل مرورگر سازگار هستند و اساسا ويژگي برخي از آخرين فوت و فن هاي طراحي وب را نشان مي دهند. با اين وجود مشكلي كه باقي مي ماند، ناديده گرفتن  بازديد كنندگان است.
بنابراين ما براي كمك به ايجاد وب سايت هايي كه نه تنها فني و كاربردي هستند بلكه به شدت بر UX ( تجربه كاربر ) نيز متمركز هستند ، چند راهنمايي براي كمك به شما در اينجا قرار داده ايم ، كه نه تنها عالي به نظر ميرسند، بلكه براي استفاده فوق العاده آسان نيز هستند.
مسيريابي سادهمهم نيست يك كاربر كجا وارد وب سايت شما مي شود، آنها هرگز نبايد بيش از سه كليك براي دسترسي به اطلاعات مورد نظرشان داشته باشند. اين به معني انطباق پذيري در منوي هاي اصلي شما است ، همچنين بايد سعي شود تعداد آيتم هاي منو در حداقل مطلوب نگه داشته شود. براي مثال  يك سيستم مسيريابي ( جهت يابي ) خوب در سايت، بيشتر از 5 آيتم در خود ندارد.
انتخاب رنگباورش سخت است كه برخي از طراحان هنوز از پس زمينه تاريك با متن روشن به عنوان پالت طراحي اوليه خود استفاده ميكنند و بر روي آن اصرار بسيار دارند، اما نمونه هايي از اين طراحي را هر روز مي بينيم. هنگامي كه شما به " طراحي سايت شركتي " فكر مي كنيد بايد به معناي واقعي كلمه در "دسترس" بودن هم فكر كنيد. ساخت سايتتان به اين شكل، باعث قابل استفاده بودن آن براي افراد مبتلا به اختلالات بينايي نيز ميشود و / براي استفاده از نرم افزارهاي صفحه نمايش خوان نيز به راحتي مورد استفاده قرار ميگيرد .بعلاوه فضاي سفيد وقتي كه براي ايجاد يك قالب وبسايت مردمي استفاده شود، خطا و اشتباه محسوب نميشود.
ريسپانسيواگر وب سايت هاي شما با تلفن همراه سازگار نيستند، شما تعداد زيادي از مشتريانتان را از دست خواهيد داد  و اين موضوع بسيار سريع در سال هاي 2016 به بعد اتفاق افتاده است. آينده طراحي وب، سايت هايي را ايجاد خواهد كرد كه به طور كامل با موبايل سازگار هستند، بنابراين پروتكل هاي طراحي شما بايد اين كار را هم اكنون در نظر بگيرد و انجام دهد. در حال حاضر واقعيتي ساده است كه مردم روز به روز ، بيشتر و بيشتر در جستجوي اطلاعات و خريد آنلاين از طريق دستگاه هاي تلفن همراه هستند، بنابراين شما حتما نياز داريد تا روي آن حساب كنيد.
كار هاي بصري (Visuals Work )اكثر مردم بر اساس كلمات كليدي خاصي كه در موتورهاي جستجو وارد مي كنند به جستجوي وب سايت ها ميگردند، بنابراين واضح است كه آنها از هر سايتي كه به آنها مي رسد، به پرسش هاي خود پاسخ مي دهند. در حالي كه متن بايد در هسته وب سايت شما باشد، لازم است تصاويري كه به خوبي انتخاب شده اند را براي تكميل محتوا در سايت خود داشته باشيد. تصاوير مي توانند زمينه را براي رساندن پيام خود، به عنوان بقيه نسخه به همان اندازه فراهم كند. 
فيدبك ( بازخورد )شما در وب سايت هاي موجودي كه در آن بازديد كننده هيچ راهي براي ارتباط برقرار كردن با صاحب سايت و يا صاحب كسب و كار ندارد به سادگي گيج ميشويد. بدون آدرس ايميل، بدون اطلاعات فيس بوك. هيچي. در بهترين حالت ، بسياري از وب سايت ها، شامل يك فرم تماس مي باشند، اما اينها براي كاربران و مشتريان نهايي بسيار پيش پاافتاده و كلي هستند، به علاوه اين حقيقت وجود دارد كه اگر فرمتان " خراب شود " ( كار نكند ) ايميل ها به سادگي از بين خواهند رفت. اين بدترين تجربه ي ممكن است كه هر كاربر مي تواند در سايت شما تجربه كند.
اجتناب از طراحي Cookie-Cutter طراحان نياز دارند تا مشتريان خود را ببينند و با آنها آشنا شوند، كه چگونه فكر مي كنند ، مي خواهند چه پيامي براي مشتريانشان و بازديدكنندگان خود ارسال كنند كه سپس اين « شخصيت » را در نحوه طراحي سايت شركتي  اعمال كنند. ما تنها توصيه اي كه نميتوانيم در اينجا ارائه دهيم، اين امر مي تواند باشد كه : سايت را طراحي كنيد و سپس بعد از آن به عناصر UX تمركز كنيد. اين رويكرد هرگز كار نمي كند، زيرا شما سعي مي كنيد عناصر كاربر محور را به عنوان يك ايده بعد از طراحي ، اعمال كنيد .نكته ديگر اين است كه چون UX ( تجربه كاربري ) بخشي از طراحي كلي نيست، اكثر بازديدكنندگان در مسيريابي به مشكل برميخورند، و چون پر از عناصر طراحي غير معقول است، آنها به سادگي آن را ترك ميكنند.
يك طراح خوب مي تواند وب سايت هايي را ايجاد كند كه عالي باشد و در عين حال عناصر UX ( تجربه كاربري ) و عملكردي را نيز اعمال كند. يك طراح بزرگ مي تواند در خارج از نيازهاي شخصي و خواسته هاي خود فرد، وب سايتي را ايجاد كند كه هم مشتري خود و مشتريان مشتري خود، آن را بپسندند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.